Posts

Posts uit februari 3, 2024 tonen

OVERLIJDENSBERICHT

Afbeelding
 

RESTAFVALZAKKEN IN DE CANADEZENSTRAAT TE LISSEWEGE

Afbeelding
  Restafvalzakken in Canadezenstraat Door de boerenacties en vrachtwagenblokkades heeft ivbo afvalrondes moeten wijzigen.  Daardoor hebben ze Canadezenstraat veel vroeger dan normaal opgehaald.   Maandag  doen ze een extra ritje om de resterende zakken op te halen!  Minou Esquenet

BLIKVANGER VAN DE WEEK

Afbeelding
  Vandalisme aan het kunstwerk 'monument ‘HELLO SUNSHINE’ langs de Ter Doeststraat. Deze grote vaas waar een madeliefje in zat en nu verdwenen is door een stormwind is nu  de vaas waarschijnlijk door de vandaal aanzien voor een bom die bedoeld zou zijn voor de Gaza. ZO WAS HET VOORDIEN:  Vanuit haar ambt als schepen van publieke ruimte en financiën kocht Mercedes Van Volcem  het monument ‘HELLO SUNSHINE’ aan voor de deelgemeente Lissewege.  Dit prachtige beeld van een madeliefje, dat symbool staat voor een klein gebaar van liefde,  veroverde menig harten van het stadsbestuur.  Met deze aankoop wordt een waardevol  kunstwerk uit de beeldenroute behouden en krijgt het een permanente plek in Lissewege. Onze vraag is momenteel: "Wat gaat er daar nu mee gebeuren?"

PROEF'LES: ‘DE SPONS EROVER’ ALS OFFICIËLE OPENING VAN DE ANTI - PESTWEEK IN ' BASISSCHOOL DE LISBLOMME'

Afbeelding
  ‘Proef’les vrijdag 2 februari 2024 om 10.30 uur, Basisschool De Lisblomme(Zeebruggelaan 41, 8380 Lissewege) Ik was vriendelijk uitgenodigd om de proefles ‘De Spons erover’ bij te wonen op vrijdag 2 februari 2024 om 10.30 uur  (Basisschool De Lisblomme, Zeebruggelaan 41, 8380 Lissewege) Om het thema ‘plagen & pesten’ meer inclusief en pro-actief naar de onderbouw lagere school te brengen lanceerden ze de eerste les ‘De spons erover’ als officiële opening van de nationale anti-pestweek die loopt van 2 tot en met 9 februari 2024. We maakten tijdens het persmoment kennis met Leticia, een dame met een visuele beperking, die als ijsbreker een dialoog brengt uit het kinderboek ‘De rode draad is kattenkwaad’. Vervolgens nodigt een reflectie op het verhaal verder uit om tijdens een klasuurtje het thema ‘plagen & pesten’ uit de anonieme sfeer te halen en bespreekbaar maken.  Aan de hand van een aantal kortverhalen over 2 slinkse katten met snode plannen werden de leerlingen uitgenodigd